Klanten

MRKWRDG

Communicatie in tendertrajecten

De klant inspireren en intrigeren vraagt méér dan losse eindjes aan elkaar knopen. En betekent meer dan alleen knippen en plakken van bestaande teksten. Ja, het gaat bij aanbestedingen om duidelijke taal en toon in tekst, vormgeving en presentatie. Alleen dan wordt je boodschap gehoord en begrepen en zet je, je merk neer als een sterk en waardig merk. Voor elke tender vraagt dat om een nieuwe visie, nieuwe expertise, nieuwe inhoud en dus nieuwe teksten en vormgeving. En dat vraagt om samenwerking met mensen uit het communicatievak, MerkWaardig dus.

Klantenlijst

• Ballast Nedam • BAM Bouw en Techniek • DressCode • FairTradeFinest • Gemeente Utrecht • Het Nederlandse Rode Kruis • KAeP Notaris • MerkWaardig • NS ProRail • Politie Amsterdam Amstelland • Stichting Nidos • Tendertrajecten • Pameijer • Gemeente Utrechtse Heuvelrug • AutThere • Balans • NVA • NS Stations • BAM Energy Systems • Villandry


NS Stations

NS Stations exploiteert, ontwikkelt en beheert ruim 400 stations in Nederland. En positioneert retailformules op stations in binnen- en buitenland. Daarvoor wordt deelgenomen aan Europese aanbestedingen. Deze aanbestedingen worden niet alleen op prijs, maar zeker ook op onderscheidende plannen van aanpak gewonnen. Het team van MerkWaardig Advies & Communicatie adviseert de directie van NS Stations over communicatiestrategie in tenders en werkt deze uit in concrete communicatiemiddelen.


logologo

NVA (Nederlandse Vereniging voor Autisme) en Balans

Bij de NVA en Oudervereniging Balans zijn wij momenteel verantwoordelijk voor het stroomlijnen van PR en marketingcommunicatie tussen het landelijk bureau en de leden, de overheid (OC&W), de partners (Vriendenloterij, Breinboek) het werkveld (scholen, gemeenten, zorginstanties) én de pers (radio, tv, dagbladen). Met als doel: betere positionering, landelijke bekendheid en meer leden en donateurs.


Pameijer

Pameijer helpt mensen met psychische problemen of een (licht) verstandelijke beperking bij opgroeien, opvoeden, wonen, werken, vrije tijd en sociale contacten. Dat altijd vanuit de eigen kracht en talent. Aan MerkWaardig de vraag: ‘Ontwikkel een creatieve methode, een procesontwerp die leidt tot oplossingsrichtingen voor kwalitatief goed en kostendekkend vervoer van onze cliënten. Om tot het gewenste resultaat te komen, relateren we vervoer aan de andere diensten en producten én doelgroepen. En in relatie met het huidige businessmodel en kernwaarden van Pameijer als persoonlijk, dichtbij, kleinschalig en in de samenleving. Met de inzet van persona’s en customer journeys hebben we met medewerkers van Pameijer oplossingsrichtingen gecreëerd, actieplannen ontwikkeld en een nieuw businessmodel opgezet.


NS/ProRail

Utrecht Centraal krijgt een nieuwe OV-terminal. Bus en trein zijn straks bereikbaar vanuit één ruime en overzichtelijke stationshal. De nieuwsbouw is begin 2011 gestart en duurt - gefaseerd in zes bouwstappen - tot eind 2016. Tijdens de bouw maken per dag zo’n 200.000 mensen gebruik van het station. Hoe maak je inzichtelijk welk deel van de hal nu wel of niet gebruikt kan worden? Op een heldere, aantrekkelijke manier? Vanuit een nieuwe creatieve communicatieparaplu, passend bij de bestaande middelen, hebben we de technische bouwfasering inzichtelijk gemaakt door onder meer medewerkers van NS en ProRail voor fotografie in te zetten. En de signing binnen èn buiten opvallend communicatief aan te passen. Alle communicatiemiddelen liggen bovendien klaar ‘op de plank’ en kunnen tot eind 2016 op elk gewenst moment worden ingezet.


Ballast Nedam Infra

Soms kan een simpele vraag uitmonden in een megaproject. En zijn we bij MerkWaardig zomaar maanden fulltime aan de slag met conceptmakers, art directors, journalisten, fotografen, DTP- ers, communicatietrainers, een acteur en 2 cameraploegen, een vastgoedadviseur en een projectbegeleider.


Politie Amsterdam Amstelland

Hoe vertel je op een opvallende manier dat er met een nieuw roostersysteem gewerkt gaat worden? En dat de implementatie-momenten per maand worden gebundeld? Zonder dat de boodschap verdwijnt in een brij van woorden waar niemand meer uitkomt? Door te kiezen voor een sterk en stoer intern campagneconcept dat er geen doekjes omwint: pl@nnen = wennen. Ook bij Politie Amsterdam Amstelland.


Cases